Lunch date

Idag var det dags för en efterlängtad date till lunch. Jag gjorde min favoritsallad, som är proteinrik, fettsnål och mättande. Receptet hittar du nedan. Vem var min date då? Jo, min kära vän Maria. Jag hade frestat henne med bilder förra veckan varje gång jag åt en sån smarrig lunch. Dessutom var hon värd den. Mysig lunch blev det. Känner mig så bekväm med henne, behöver inte bry mig i något, tänka mig för eller något, vi förstår varandra.

Har inte gjort så mycket annat idag. Henrik har varit på vårdcentralen med Alice då hon sagt några dagar att hon har ont i öronen, men det visade sig inte vara något.

Ikväll kommer jag ha fullt upp. En tårtbeställning i mimmi tema skall vara klar. Visar er resultatet såklart.


Carros sallad:
En näve strimlad Sallad
En näve Bladspenat
1/4 Gurka
6st mini plommontomater
Strö över Salladsfrömix
1/2 Granatäpple
1/2 paket bacon som är knaperstekt
1 1/2 kryddig korv
1 skiva smörstekt lantrost, osötat med havssalt

Dressingen:
2 msk Creame fraiche
1 msk flytande honung
1/3 tsk stark paprikakrydda
1/3 tsk grovmalen svartpeppar
1/3 tsk persilade krydda
1/3 vitlökspulver



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: