Pepparkor och skyltsöndag ×2

I helgen bakade vi pepparkakor. Alice tyckte der var roligt, Henrik var snabb att lära henne att äta degen. Det blev en hel del av dem. En mysig stund med min familj. Lille Lukas låg och sov i lugn och ro till julmusiken.

Var på julskyltning både lördag och söndag. I Bollsta med pappa och systrarna på lördagen, och i Kramfors med mamma och mina barn på söndagen. Trots kylan var det mysigt i Kramfors, fler knallar och försäljare, och betydligt mer folk.
Trots snöns frånvaro kom julstämningen närmare. Alice red en ponny på skyltningen i Kramfors, vilket gjorde henne väldigt glad.

Vi har som första advents tradition att äta saffransvåfflor. Jag vill inte ha sylt på mina våfflor, utan gillar när de blir lite mer sälta, så jag har creme fraich, löjrom och rödlök på mina våfflor. Henrik har blåbärssylt på sina. Hoppas ni haft en fin helg.

Puss och kram eran Lilli



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: