Frukost på säng

Förra fredagen sålde vi soffa, så vi fick sitta i sovrummet och äta frukosten till våra serier denna vecka. Vi klädde oss, bäddade sängen och tog ner allt. Tog vår stora skärbräda som bordskiva, och ställde allt på den. Henrik tycker det är bökigt att äta frukost eller annat med i/på sängen. Jag älskar mysfaktorn det tillför. Ibland bönar och ber jag om att få frukost på sängen, men inte då. När jag bodde hemma fick jag alltid frukost på sängen när jag fyllde år. Oftast var det ett födelsedagsljus i en klementin, rostad med ost och apelsinmarmelad och varm O'boy. Nu består den oftare av någon enstaka enkel ostmacka eller risgrynsgröt med ett glas vatten. Jag är sämst på att äta frukost sen jag fick magkatarr i gymnasiet. Min favoritfrukost är, lantrost med havasalt med brie och hjortronsylt på eller mormors gubbröra på mackan. Ett glas äppeljuice och lite vaniljyoghurt. Inte i samma glas då, utan varsitt glas förståss. Mättande och goda smaker som gör att man inte blir sigen på något speciellt efter någon timma. Jag har ingen bra frukostrutin, men försöker se till att mina barn ska få det. Deras hälsa går framför min. Lukas hade just ätit frukost och låg nerbäddad i sin myspöl medan vi åt. Vi kollade ikapp ett avsnitt av paradise hotell. Eftersom Henrik har jobbat eftermiddag har han missat, så vi kollar till frukosten tillsammans istället. Annan serie som vi försöker titta ikapp på nu är "True blod" en vampyr serie som jag personligen tycker börjar spåra ur. När 8frukosten var intagen hämtade jag Alice på dagis.

Hur ser era frukostrutiner ut? Hur ser din favoritfrukost ut?

Puss och kram, eran Lilli



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: