Olof

Våran tacoskväll var supermysig! Det var uppskattat med stekta champinjoner av gästerna, då dom båda gillade champinjorer annars med. Mycket mätta var vi alla 6, och somna gott med. Ett av kraven jag sa till dem innan dom skulle komma var att dom var tvugna att vara klädd i mjukiskläder alternativt brkväma kläder. Vi är båda småbarnsföräldrar och vill ha en trevlig kväll tillsammans. Så varför inte ta bort den sista udden av stelhet som obekväma men snygga kläder kan ge, som även kan begränsa ens rörlighet bland barn. Den familjen känner vi så mycket för, så bekvämt och avslappnad stämning oavsett vad man pratar om. Mycket skratt, alrig några missförstånd eller missuppfattningar. Man behöer aldrig tänka sig för vad man säger eller gör. En sån familj alla småbarnsfamiljer bör ha som sin BFFFE (best family frends for ever) ❤

Henrik började lördagen med att jobba från 06. Så jag var ensam med barnen. Fick sovmorgon och vaknade först klockan 09. Stökade på och donade en massa hemma. Efter vi sovit lunch tog jag med mig barnen till pappa och syster på besök. Där blev vi bjudna på köttfärslimpa med potatis, lingon och kantarellsås. Hur länge sedan var det inte som jag ått köttfärslimpa?! Mins helt ärligt inte sist jag åt det. Men det är en underskattad husmanskost rätt. Alice fick åka lite brumbrum (fyrhjuling) med pappa och Frida, vilket är typ det bästa hon vet. Kvällen kom fort, och somnade lika fort lördag kväll efter 4 timmars bakande av tårtbeställning.

Söndagen började med att få lämna ifrån mig tårtan, till nöjd kund som bara stod med hakan i golvet. Älskar att göra människor glada. Lunch vila, sedan förberedelser inför 26 års firande av kompis. Middag hos henne, tacos igen, men de kan man väl inte få för mycket av? Sedan lite efterlängtad mys i soffan med Henrik och ett avsnitt av Paradise hotell.

I veckans sista tårta var det vaniljbottnar med vaniljfyllning och hallonnouse, täckt i smörkräm och klädd i sockerpasta. En pojke som fyllde 3 år och har snöat in sig i olof från disneys film Frost, så självklart skulle han pryda tårtans topp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: