Skogen har flyttat in

Jag älskar julen och det mesta som hör där till. Något som passar mig perfekt med julen är allt pysslande man gör. Eller bara att vara kreativ när man julpyntar. Jag har försökt få till det sådär varmt och mysig kännsla med många gruperingar eller olika julinstalationer kanske man ska säga. Har tagit inspiration från en app som heter Pinterest. Där finns bilder på precis allt! Gillar den lantliga kännslan, med de varma och ombonade. Tycker jag har lyckats med alla granar.

I år blir julen annorlunda för mig för första gången. Jag ska inte fira den med varken min mamma eller pappa. Utan i år ska vi vara hos Henriks föräldrar. Tror det kommer bli jättemysigt. En jul, i deras nyrenoverade drömmhus, på landet, med massa barn i alla olika åldrar. Vi tänker ta med oss min syster i alla fall, henne kan jag inte vara utan.

Ikväll har jag pysslat så jag blev rakt less. Nästan så det höll på att bli för mycket. Jag slagit in 24 stycken julklappar till pappa som i julklapp av mig och syster. Istället för att han får en julklapp av oss var, får han en julkalender. Då får han ett paket varje dag, i 24 dagar. Blir dyrt kan msn tycka, men de blev det inte. Billigaste kostade kanske 7kronor, och dyraste på 24kronor. Hur gör ni? Har ni någon kalender till er själva eller era barn?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: